Een dagje Philly - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Een dagje Philly - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Een dagje Philly

Door: Ron Claud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

05 September 2015 | Verenigde Staten, Philadelphia

Na een beetje rommelige eerste nacht, is het tijd om ons klaar te maken voor een dagje Philadelphia. Claud stapt achter het stuur en het is de eerste keer dat ze automaat rijdt, maar het gaat haar gelukkig goed af. We hadden al wat voorwerk thuis gedaan wat parkeergarages betreft dus daar reden we zo heen. Er waren een hoop straten afgezet vanwege een concert in de avond (op tv hoorden we dat ook Beyonce er was) maar daar hadden wij geen last van.
Onze eerste stop was de Whole Foods voor een ontbijtje, in deze bio supermarkt is genoeg te krijgen en zijn er na de kassa’s tafels en stoelen zodat je daar kan eten, in de winkel is ook een hoop voorbereid eten te vinden zoals soepen, broodjes die vers belegd worden en salades. Met een lekker broodje en een sapje starten wij onze dag prima!

Onze eerste culturele stop is die van het Eastern State Penitentiary, hier volgen we de audio tour die verteld wordt door acteur Steve Buscemi. Deze gevangenis was de eerste gevangenis waar geen lijfstraffen werden uitgevoerd maar eenzame opsluiting, zodat de gevangene konden nadenken over hun zonden. Een van de eerste gevangen had een paard gestolen en moest 2,5 jaar in eenzame opsluiting zitten, hij heeft in al die tijd niemand gezien. Deze gevangenis heeft model gestaan voor de huidige opsluiting van gevangen zoals wij het nu kennen. In 1970 is de gevangenis gesloten wegens slechte voorzieningen.
Al Capone heeft hier ook vast gezeten. Het was een indrukwekkende tour die we zeker niet hadden willen missen.

Na een wandeling kwamen we aan bij “ the old city” hier staan onder andere de Liberty Bell en de Indepence Hall, hier hebben we wat rond gekeken en foto’s gemaakt, de volgende stop is het huis van Betsy Ross de vrouw die de eerste Amerikaanse vlag heeft ontworpen met de sterren en strepen, nog niet de vlag zoals we hem nu kennen maar het lijkt er wel veel op. In the old city is een hoop belangrijke geschiedenis te vinden van het huidige Amerika.

In de stad is veel street art te zien met mooie kunstwerken op gebouwen, we komen aardig wat verschillende soorten tegen. Onze volgende stop is bij het water bij een barretje waar we even bijkomen van het wandelen. Er hangt een gezellige sfeer en we hoeven ons ID niet te laten zien, we zien er blijkbaar oud genoeg uit hihi.
Een beetje sla en voor Ron een Miller Lite doen wonderen we hebben weer genoeg energie om verder te gaan.

Na een stuk gewandeld te hebben langs het water met nog een leuk park gaan we de stad weer in, op naar Pat’s King Of Steak, hier keken we al lang naar uit gezien je hier de beste Philly’s Cheese Steaks kunt halen, nou dat moesten wij ook wel eens proberen, er stond een lange rij maar alles gaat zo gestroomlijnd dat we snel aan de beurt zijn. Voor het bestellen geld nog een hele volgorde hoe je moet zeggen wat je wilt, we konden dit gelukkig volgen en ons broodje zag er heerlijk uit. Nu kwam het moment van de waarheid zou hij ook net zo lekker zijn als hij eruit zag, nou dat was zeker zo, thuis moeten we ons recept dus maar eens aanpassen.

Na een lange dag wandelen werd het tijd om weer naar de auto te gaan en nog een rondje te rijden over de grote bruggen en van het uitzicht op de skyline te genieten. Na het rondje reden we weer rustig terug naar ons hotel en daar namen we nog een kleine snack en verplaatsten we ons weer lekker naar de kamer, de voetjes verdienden wel wat rust.

Groetjes
Ron en Claud