Op naar het noorden van Chili, Arica - Reisverslag uit Arica, Chili van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Op naar het noorden van Chili, Arica - Reisverslag uit Arica, Chili van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Op naar het noorden van Chili, Arica

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

05 November 2014 | Chili, Arica

Vandaag staat er weer een reisdag op het programma, daarom staan we vroeg op voor het ontbijt en checken we vroeg uit. Onze tassen blijven in het hotel zodat we de stad niet in hoeven met volle bepakking.

We hebben op de kaart verschillende objecten gezien die misschien wel de moeite waard zijn. Na een stukje lopen komen we op een groot plein en valt het ons allemaal een beetje tegen, we zien een leuk koffie zaakje dus gaan maar eens een bakkie doen. Na nog wat zoeken in de Lonely Planet komen we erachter dat we goed hebben gedaan aan maar 1 nacht in deze plaats, echt veel cultuur en bezichtigingen zijn er niet. Na nog een stukje lopen komen we aan bij een winkelcentrum hier nog even rond gewandeld en daarna maar weer terug naar het hotel.

In het hotel betalen we de rekening, er was een misverstand over de prijs, hier hadden we al over gelezen op de verschillende sites die we altijd raadplegen voor we een hotel boeken, maar we houden vol aan de prijs die in onze mail staat en uiteindelijk betalen we wat wij willen dus kunnen we vertrekken. De 1,5 km terug naar het busstation lopen we weer want we genieten nu echt even van de extra "lucht" die we hier hebben. Vandaag toch al mooi zo'n 7 km gelopen, een kleine training voor de Bruggenloop ;)

We komen op tijd aan bij het station en besluiten nog maar even wat te eten, de totale kaart is in het Spaans dus we gaan voor de veggie lasagne te gaan dat begrijpen we tenminste. We zijn nog maar net op tijd bij het busstation, 5 min voor tijd, alleen heeft onze bus vertraging dus gaan we zo'n 50 min later weg.

In de bus blijven we dit keer eens wakker, bij het verlaten van de stad besluiten we om Breaking Bad nu toch maar eens echt af te kijken, kunnen we dat ook weer afstrepen. Het landschap is nog steeds hetzelfde een hoop zand en gruis met af en toe een heuvel, de muziek helpt ons de rest van de rit uit te zitten. Af en toe komen we een soort van groene oases tegen die zich in de dalen bevinden maar een echte naam mag het niet hebben.

Vanwege wegwerkzaamheden komen we nog wat later aan dan gepland, blij zijn we dus dat we ons hotel Jardin Del Sol al hebben geboekt, na een kleine wandeling komen we hier ook aan. De kamer is niet heel groot maar wel erg schoon, snel de tassen wegzetten en toch maar de bustickets voor morgen regelen. We willen nog een aantal dingen in Peru zien dus begint de tijd toch een beetje te dringen en besluiten we ook hier maar 1 nacht te blijven en vertrekken we morgenvroeg weer naar Peru.

Nadat de tickets geregeld zijn lopen we nog in de stad die gezellig aan doet als een echte badplaats waar het tot laat nog druk is, we eten snel wat en gaan dan terug naar het hotel, morgen is het weer vroeg dag.

Groetjes,
Ron & Claud