Als sterren aan de hemel staan - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Als sterren aan de hemel staan - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Als sterren aan de hemel staan

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

03 November 2014 | Chili, San Pedro de Atacama

Wat heerlijk bijkomen zeg, een goede rustige kamer voorzien van een heerlijk bed. We hebben heerlijk geslapen en waren voor onze vakantie begrippen laat wakker. Na wat luieren op de kamer zijn we op jacht gegaan voor een ontbijtje. Er wordt genoeg aangeboden in de hoofdstraat van San Pedro dus het zoeken duurde niet lang. Zoveel zaakjes er ontbijt aanbieden zo weinig is er aan variatie… het is ei, pannenkoekjes of brood wat de klok slaat maar dat mag de pret niet drukken.

Met onze buikjes vol zijn we teruggegaan naar ons hostel, we hebben heerlijk in de tuin gezeten en het weer is op zijn mooist, heerlijk! We maken van de gelegenheid gebruik om wat research te doen voor onze volgende stop gevolgd door een rondje Facebook, AD, Nu.nl, tweakers, Twitter etc. etc, jullie snappen de ochtend en begin van de middag waren zo voorbij.

Aan het einde van de middag zijn we wat kantoortjes afgelopen die tours aanbieden, het geen wat ze aanbieden is vooral zoutvlakte, geisers, woestijn… dit alles hadden we net drie dagen achter de rug dus had niet echt onze interesse, wat wel de aandacht trok was de sterrenwacht. Op deze plek der aarde schijn je een onwijs mooi uitzicht op ons heelal te hebben (NASA heeft hier ook een aantal telescopen gestationeerd). Tijdens de zoektocht naar de juiste tour kwamen we twee bekenden tegen die ook mee waren met de tocht door Uyuni, zij hadden ook interesse in de sterrenwacht dus hebben we gezellig met z’n vieren geboekt, ook hebben we nog een biertje gepakt en samen gegeten.

Bij het kantoortje werden we opgehaald door een Engels sprekende gids om vervolgens met een busje naar de sterrenwacht gebracht te worden. Het was maar een kwartiertje rijden en de wegen zijn hier geen probleem. We werden opgewacht door een vrouw die vervolgens een heel verhaal over de geschiedenis van San Pedro ging vertellen, in het Spaans wat door onze gids werd vertaald voor ons, het verhaal was heel onsamenhangend en werd slecht vertaald door onze gids, het bood weinig hoop voor de rest van de avond maar het tegendeel is waar. Na de beroerde vertaling van het onsamenhangende verhaal vertrok de vrouw en bleven we alleen met de gids over die zou gaan vertellen over de sterren… … En hoe ! Dit was duidelijk zijn passie, hij vertelde honderd uit en liet een hoop zien met behulp van de opgestelde telescoop, zo mochten we gluren naar jonge en oude sterren en ook Mars heeft hij laten zien. Na uitleg over de sterrenbeelden en waar ze stonden werd de telescoop gericht op de maan, wat een prachtig gezicht!

Na de tour was het intussen al laat en zijn we naar hetzelfde heerlijke bed vertrokken voor onze laatste nacht in San Pedro.

Weltruste
Ron & Claud