Lake Titicaca - Reisverslag uit Puno, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Lake Titicaca - Reisverslag uit Puno, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Lake Titicaca

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

23 Oktober 2014 | Peru, Puno

Zoals gisteren al verklapt vandaag een vroege wekker. We werden netjes opgehaald bij ons hotel en vervolgens naar de haven van Puno gebracht waar we op een boot zijn gestapt. De boot bracht ons na 30min varen naar de Uros stam, een stam die leeft op het Titicaca meer. Hier kregen we uitleg van onze gids hoe de stam dorpen bouwen op het water, ze gebruiken enkel riet en maken hier hele eilanden en huizen van, interessant om te zien hoe handig ze hierin zijn. Na de uitleg werden we meegenomen op een boot van riet voor een tochtje langs de andere eilandjes. Tijdens deze tocht werden we getrakteerd op zang van een klein mannetje die uiteraard erna met de pet langs kwam, ook hier gaat voor niets de zon op natuurlijk en ze krijgen het met de paplepel ingegoten volgens ons.

Na het bezoek aan de Uros zijn we op de boot gestapt voor een tocht van 2,5 uur naar Isla de la E’Taquile, na 2,5 uur varen krijg je ook wel een indruk hoe groot het meer is… ietsjes groter dan de Vlaardingse surfplas, het meer is van Noord naar Zuid 166 km lang.

Aangekomen bij Isla de la E’Taquile konden we onze benen weer aanspreken, een klim van zo’n 150 meter bracht ons naar het “plein” van het eiland wat waar we even bij konden komen en konden genieten van het uitzicht over Lake Titicaca (spreek het eens hardop uit, het klinkt gewoon lekker  )
Op het eiland werden we getrakteerd op een lokale lunch, heerlijke soep vooraf en vis als hoofdgerecht wat ons prima smaakte. Tijdens de lunch kregen we ook uitleg over de mensen die leven op het eiland, zo hebben de kleuren in hun kleding allerlei betekenissen en gaat er een hele traditie aan vooraf voor zo’n kledingstuk gemaakt is. (mannen die breien, vrouwen die weven. Als je getrouwd bent draag je een rode muts, ben je vrijgezel een rood-witte). Met volle buikjes hebben we nog een wandeling gemaakt over het eiland waarna we terug zijn gegaan naar de boot voor de terugtocht van 2,5 uur naar Puno.

In Puno zijn we direct naar het busstation gegaan en hebben we onze tickets geboekt voor het vervolg van onze reis, we kunnen niet te lang op een plek blijven hangen natuurlijk. Met tickets op zak hebben we een tuktuk Peru stijl aangehouden die ons naar het centrum heeft gebracht, hier een lekker restaurantje opgezicht waar we nog e.e.a. hebben opgezocht over onze volgende bestemming.

Morgen weer vroeg dag !

Weltruste
Ron & Claud

• 24 Oktober 2014 - 07:33

Ary En Ella:

Lieve Claudia en Ron

Bedankt voor jullie leuke berichtjes. We genieten er weer van jullie lopen daar wel wat af maar dan zie je ook veel hier alles oke. Geniet weer van de komende dagen.

Veel liefs en dikke knuffels van ons

• 24 Oktober 2014 - 18:13

Hans En Corrie:

Hallo live Claudia en Ron.
    Eindelijk na een week jullie berichten gelezen.
    Sorry onze vakantie en de drukte met m,n moeder,mevr doeksen weer gevallen.
    De keinkinderen had ik al aan Ome hans gevraagd zet het op mijn ipad dan kan ik hem vanavond lezen.
    Maar dat was in mijn bestand neer gezet du weer niet lezen.
    Jullie weten ik vind het altijd zo leuk dus zag ik weer een verslag vandaag wat ik niet kon lezen.
    Nu alles gelezen het is weer geweldig De kleuren van de bevolking,stroom storingen niet kunnen pinnen.
    De tickets voor de bussen en de woningen in het water bouwen (Jammer geen beton nodig).Daar hoeft Ome Hans niet naar toe oor zijn werk?
    En zeker gewoon wat we knap vinden wat jullie er van wetenwaar je naar toe moet.
    Nu probeer ik zeker wat meer een kort berichtje naar jullie t sturen.
    Allebij veel plezier geniet er van en een dikke XXXX van ons