Sacred Valley tour - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Sacred Valley tour - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Sacred Valley tour

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

22 Oktober 2014 | Peru, Cuzco

Zo vandaag hoeven we niet al te vroeg op te staan omdat de tour die we gaan doen pas om kwart voor 9 begint. Het is maar goed dat we toch de wekker vroeg hebben gezet want wat zijn onze bovenbenen stijf, Claud der benen zijn nog wel wat gewend met het hardlopen maar bergen beklimmen is toch echt een andere sport. Het opstaan en aankleden duurde dus iets langer dan normaal, dat het ontbijt ook op de bovenste verdieping is in het hotel maakte het er ook niet makkelijker op, al blijft beweging natuurlijk de beste remedie bij stijve benen…

Na het ontbijt zijn we naar de opstapplaats voor de tour gegaan en vertrokken we naar de eerste stop, nouja dat dachten we, ze hebben hier toch wel een hoop geleerd van de Aziaten want de eerste stop was bij een marktje waar je spullen (lees prullaria/troep) kon kopen, na een stop van 15 minuten en een overstap naar een andere bus (waar er meer Engels gesproken zou worden, gezien ons Spaans nog steeds belabberd is) vertrokken we naar Pisac. Hier aangekomen kregen we uitleg over de geschiedenis van het ontstaan van deze plaats. Uiteraard stopten we ook hier bij een zilversmid om alles te leren over zilver (er hing zelfs een foto van Cameron Diaz met een zilveren ketting, maar ze trok ons niet over streep om iets te kopen).

De volgende stop was een lunch in Urubamba wij hadden er dit keer eens lui voor gekozen om dit via de tour te regelen dus stond er een heel buffet (de dame van het kantoor noemde het constant boefvet hihi) klaar waar wij ons waagden aan het lokale eten, wij moeten zeggen het smaakte ons goed. Na het eten de bus weer in en op naar Ollantaytambo, hier gaan we meer ruïnes bekijken, deze hadden we 2 dagen eerder al gezien toen we hier met de trein vertrokken. Dit was ook erg indrukwekkend en weer flink wat klim werk met trappen.

Op naar de laatste stop, Chinchero hier kregen we uitleg over het maken van lokale kleding en de manieren hoe deze natuurlijk gekleurd worden en uiteraard kon ook hier weer prullaria gekocht worden. Terug in de bus kregen we nog wat extra gezelschap namelijk van muzikanten, er werd op lokale instrumenten gespeeld, jullie raden het al de panfluit… Na wat eigen werk en een medley van de beatles kwamen we weer aan in Cusco.

Nog even snel opgewarmd bij de Starbucks en daarna weer terug naar het hotel, door de zware lunch zaten we nog steeds goed vol. Nu lekker slapen en morgen weer een lange reisdag.

Ron & Claud

P.S. dit blog is weer eens verlaat, niet omdat wij te lui waren om te schrijven of omdat er geen stroom was, dit keer de smoes er was geen wifi ;)

• 23 Oktober 2014 - 13:44

Tim:

slechte smoes zeg...weer eens creatief daarmee...

enne foto's kijken doen we zeker keertje! al is een sneak peak wel op zn plaats binnenkort van al het moois..

• 23 Oktober 2014 - 19:04

Netty & Ary Meuldijk:

Lieve Ron en Claud , we genieten van jullie reisverslagen en fijn dat jullie zoveel meemaken en beleven . Leuk om te lezen over het verven van kleding , dat is de branche waarin ik werk bij Triade, wij hebben div. Klanten in Peru., Colombia en Bolivia . Wij hopen nog veel meer te lezen de komende weken en wensen jullie heel veel plezier , gezondheid en geluk. Dikke X van ons , Ary en Netty Meuldijk