De eerste obstakels - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu De eerste obstakels - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

De eerste obstakels

Door: RonClaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

17 Oktober 2014 | Peru, Cuzco

Onze eerste nacht in Lima, we hebben prima geslapen. Ondanks dat we vroeg wakker zijn voelen we ons prima. Na een lekkere douche zijn we gaan ontbijten, we konden aanschuiven aan een lange tafel in de keuken van het hotel, dat voelde erg gezellig aan en we werden goed verzorgd (even googlen op Miraflores Wasi voor een indruk).

Na het ontbijt hadden we toch tijd zat dus zijn we opzoek gegaan naar een PIN automaat die snel gevonden was. Zo snel we de PIN gevonden hebben… zo lang heeft het geduurd om aan geld te komen. Helaas gaf de automaat een storing dus dropen we weer af naar ons hotel om uit te zoeken wat er aan de hand was, wellicht de passen in het buitenland toch geblokkeerd ondanks dat we dit niet aangegeven hadden ?! In de app gekeken voor hoe en wat en het was ons wat onduidelijk, het leek allemaal goed te staan maar toch nog maar wat datums / locaties in ingesteld… hup terug naar de automaat. Helaas zonder succes dus ze we zijn maar opzoek gegaan naar een andere bank. Na een kleine wandeling door de stad, welke overigens netjes schoon en gezellig aan doet hebben we een andere bank gevonden…. Helaas weer niets… Dan maar bellen met de Bank. Na diverse personen en 20 minuten kwamen we gezamenlijk tot de conclusie dat er niets is met de rekening en/of bankpas maar waarschijnlijk moeten we een andere bank hebben. We hebben een aantal adviezen gekregen dus konden we weer op zoek. Na een blokje om hebben we er een gevonden, en jawel ….MONEY IN THE POCKET ! (je kan hier overigens zowel Soles als Dollars pinnen, Dollars worden in kleine hoeveelheden ook als betaalmiddel geaccepteerd).

Met geld op zak terug naar ons hotel, die hadden een taxi voor ons geregeld welke ons vervolgens naar het vliegveld heeft gebracht. Daar een kleine lunch genoten en het vliegtuig bestegen, een klein toestel (zo’n 80 passagiers) die ons naar Cusco heeft gebracht.

De bagage ging vlot en een taxi was na afdingen zo gevonden, op naar het hotel die we gevonden hadden via Booking (Mirador Santa Ana). De prijs en kamer was goed maar het uitzicht nog beter. We kijken vanuit de kamer uit op de vallei, werkelijk prachtig !

Na het neer zetten van de tassen zijn we het stadje in gegaan, het doet allemaal erg oud maar charmant aan. Rondom Plaza de Armas is genoeg te beleven, eten en drinken. We zijn neergestreken op een kruk in een pub voor ons eerste biertje en e.e.a. na te vragen aan tips voor goede restaurantjes, we hadden er 3 op het oog en zijn uiteindelijk neergestreken in Inkazuela, traditioneel Peruviaans eten. Het eten smaakte heerlijk maar Claud voelde zich langzaamaan niet lekker worden. Duizelig, hoofdpijn, misselijk…… het laat zich raden, de hoogte eist zijn tol.
We zijn van zeeniveau ingevlogen naar 3400m hoogte, hoogte ziekte is hier dan ook niet vreemd. Claud heeft er helaas nogal last van dus met een taxi zijn we naar het hotel teruggegaan en ons bedje ingedoken. Hopelijk acclimatiseren we snel !

Ron & Claud

• 18 Oktober 2014 - 15:58

Ella En Ary:

Ha Kids,

Fijn om weer wat te lezen wel vervelend om zo veel moeit te moeten doen voor je geld.
    Hopen dat Claud snel aan de hoogte went. In ieder geval wensen wij jullie veel succes en geniet ervan

Liefs van ons en dikke knuffels