Inschepen - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Inschepen - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Inschepen

Door: ronclaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

14 Oktober 2013 | Vietnam, Hạ Long

Na weer een goede nacht slapen in Hanoi, zijn we vroeg opgestaan om te ontbijten, we werden namelijk om 8 uur opgehaald. Het ontbijt in het hotel is erg goed, genoeg keus en alles is lekker. Na het ontbijt snel nog even de spullen van de kamer gehaald en toen konden we alweer uitchecken. We hoefden gelukkig niet lang op de bus te wachten, en de rit van 4 uur kon beginnen, dit keer ook weer inclusief super enthousiaste gids!

Na een kleine tussenstop kwamen we aan in Halong City, hier gingen we meteen onze kleine boot op die ons naar de grote boot zou brengen. Dit is ons “hotel” voor de komende twee nachten, de boot heeft zo’n 12 kamers en is dus niet te druk. Na aankomst op de boot kregen we een welkomstdrankje en kregen we ook wat uitleg over de planning voor de komende dagen en de sleutel van onze “hut”, welke echt super mooi is en beschikt over een heerlijke regen douche die ook op hoogte is gemaakt voor westerse mensen!

Nadat iedereen ze spullen heeft opgeborgen krijgen we eerst nog een heerlijke lunch, die voornamelijk uit vis bestaat. Zoals de meesten van jullie wel weten zijn wij niet echte vis eters maar in de bus hebben we besloten, na de vraag of er mensen geen vis lusten, er toch voor te gaan je moet tenslotte alles proberen. Het is een goede keus geweest, we hebben bij de lunch al krab, inktvis, een soort van mossels en nog een ander soort vis op. Na de lunch zijn we met de kleine boot naar een grot gegaan en daar hebben we een uur rond gelopen deze was echt heel mooi. Weer terug op de grote boot hebben we ons omgekleed want de volgende stop is op een strandje. Aangekomen op het strand zijn we eerst naar de top geklommen en daar hebben we heerlijk van het uitzicht genoten gevolgd door wat pootje baden in de zee…. heerlijk.

Om 7 uur werden we weer aan tafel verwacht boven, ook dit keer weer vis, grote gamba’s, inktvis en ook nog kip en rund echt we worden goed verwend hier. Na het eten zijn er een paar andere toeristen flink los gegaan op de karaoke set, deze hebben wij maar even links laten liggen, dat is voor iedereen het beste. Zoals jullie nu wel merken is er ook gewoon wifi aan boord, echt we zijn van alle gemakken voorzien.

Morgen gaat de wekker weer vroeg af want we willen de zonsopkomst zien, alles onder het mom van “nu we er toch zijn”. Wij gaan lekker slapen en morgen weer een nieuwe blog voor jullie!

Groetjes,
Ron & Claudia

• 14 Oktober 2013 - 17:31

Martijn:

Zo zo, op een boot en nog aan de vis ook :)
    Jullie genieten weer vol op dat is duidelijk

• 14 Oktober 2013 - 19:14

Hans En Corrie:

Hallo Claudia en Ron.
    Eindelijk weer wat van ons vandaag weer even tijd om alles te lezen van jullie mooie vakantie.
    We hadden het heel erg druk,maar het laminaat en plinten liggen in de kamer en gang.
    Je lieve vader heeft gisteren middag nog met de plinten geholpen Heel fijn.
    Hans zijn knieen doen het niet meer zo goed dus hijkan er niet op zitten.
    Richard heeft zaterdag vanaf 7 uur s,morgens tot s,avonds 7 geholpen.
    Nu jullie genieten nog steeds fijn hoor .
    Nu een paar dagen op de boot,dan even relexen voor de terug reis.
    Geniet er dus maar van en een hele goede thuiskomst .
    Wij mailen van de week nog wel Welterusten en een dikke kus van ons doei doei