De watervallen van Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu De watervallen van Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

De watervallen van Luang Prabang

Door: ronclaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

12 Oktober 2013 | Laos, Luang Prabang

Na weer eens lekker te hebben uitgeslapen, hebben we van een lekker ontbijtje genoten bij Joma Bakery Cafe, heel erg lekker. Het blijft leuk om te zien dat je hier zoveel leuke koffie barretjes/cafeetjes hebt, daar kunnen we er thuis ook wel een paar van gebruiken! Tegen over Joma staan een hoop “pick-up tuctucs” dus na ons bakkie een vriendelijke chauffeur aangesproken of hij ons naar de Tad Sea watervallen wilde brengen, na kort onderhandelen vertrokken we.

Dit rit naar de Tad Sea watervallen duurde zo’n half uur á drie kwartier, bij Ron kwamen de cabrio kriebels al boven drijven heerlijk zijn haar los in de wind. Aangekomen bij de parkeerplek zagen we nog weinig andere busjes staan dus we hoopten al dat het lekker rustig zou zijn. De tuctuc hebben we verwisseld voor een slow boat en deze bracht ons naar de waterval, deze is echt adembenemend mooi. Zoals we al hoopten bleek het hier nog aardig rustig te zijn, fijn om wat leuke foto’s te schieten! Samen nog even een heerlijke duik in het water genomen en de temperatuur viel ons erg mee. Deze waterval is niet erg hoog maar heeft een hoop terrassen.

Op deze plek kan je ook met olifanten het water in, maar we gezien hier allebei echt niets voor voelen hebben we dat dus ook mooi niet gedaan, de olifanten zaten aan de ketting en keken ook niet echt blij, we hebben in de tussentijd 1 olifant het water in zien gaan en het beestje ging waarschijnlijk niet snel genoeg het water in wat hij moest bekopen met een flinke tik op zijn hoofd. In Luang Prabang kan je heel veel tours met olifanten doen maar het is echt niet ons ding, we maken ons er eerder kwaad om, ook als mensen je proberen te overtuigen met de verhalen dat ze het zo beter hebben dan als ze in het bos echt moeten werken en bomen moeten trekken. Laat die beesten gewoon in het wild leven, dat is onze mening!

Nadat we met de boot weer terug waren gebracht naar de tuctuc hebben we nog een deal gesloten met de chauffeur hij brengt ons meteen door naar de andere waterval in Luang Prabang, de Kuang Si watervallen. Wel moesten we eerst weer terug naar Luang Prabang want via een andere weg is deze waterval niet te bereiken, weer een lekker ritje dus. Deze watervallen zijn een stuk groter dan die we in de ochtend gezien hebben, maar ook met veel meer toeristen, hier waren weer genoeg terrassen en er werd veel gezwommen er hing zelfs een touw in een boom zodat je er in kon slingeren maar die hebben we maar links laten hangen ;)
Deze waterval kan je ook beklimmen, dit kan via de linker en rechterkant, wij zijn rechts begonnen en dit ging al vrij aardig steil, gezien we op onze slippers waren en Ron zijn slipper al een paar keer verloren was heeft hij beneden gewacht tot Claud weer veilig beneden was, dit duurde nog wel eventjes, genieten van een prachtig uitzicht was de boosdoener. Boven kon je weer via de linkerkant naar beneden deze kant was voor een groot gedeelte voorzien van een betere trap, als we dat eerder hadden geweten… Bij deze waterval hebben we niet gezwommen want we vonden het nogal druk.
Na weer een ritje uitwaaien konden we weer even heerlijk bijkomen in het hotel.

Nadat we ons weer hadden opgefrist hebben we een hapje in het centrum gegeten en ook een rondje over de nightmarket kon niet ontbreken, ook al blijven het constant dezelfde spullen die er liggen er hangt een goede sfeer, niemand die je iets probeert te verkopen als je staat te kijken je kan gewoon rustig kijken, heerlijk.

We gaan maar weer snel slapen want morgen zullen we er weer vroeg uit moeten, wat we dan allemaal gedaan hebben horen jullie morgen wel weer.

Groetjes,
Ron & Claud

• 12 Oktober 2013 - 18:50

Ella:

Ha lieverds

Wat een leuk verhaal weer we genieten er iedere dag van.

Liefs van ons Pa en Ma