Op naar Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Op naar Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Op naar Vang Vieng

Door: ronclaud

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

09 Oktober 2013 | Laos, Vangviang

Vanmorgen weer lekker in het hostel ontbeten en om kwart voor 10 zijn we in de kleine pick-up-tuctuc vertrokken naar de bus terminal, gelukkig maar een klein ritje van 15 minuten want een comfortabele rit is het niet met 12 man incl. bagage aan boord in zo’n klein bakkie.
Daar aangekomen alle spullen in de grote bus geladen en daar gingen we dan weer voor een rit van zo’n 3 uur, een peulenschil met de vorige bus tochten vergeleken. Bij de korte tussenstop nog maar een heerlijke baguette gekocht om de maagjes een beetje op te vullen. Gezien we naar het noorden reizen ruilen we ook het vlakke land in voor de bergen, werkelijk een prachtig gezicht.

In de bus kregen we al een flyer van een hotel en dat zag er wel goed uit, uiteindelijk stopte de bus ook bij dat hotel, gezien de hoge temperatuur hadden we weinig zin om verder te zoeken en hebben we de kamer gecheckt en deze ook maar meteen genomen. We brengen dus de aankomende 2 nachten door in het Malany Vila 1 hotel.

Na het inchecken even een rondje door Vang Vieng gelopen en daarna nog een scooter gehuurd om naar de Blue Lagoon te rijden. Deze was minder spectaculair dan verwacht, maar de rit was alweer een hele belevenis, vol met kiezels, zand en flinke hobbels, Ron kan dat gelukkig allemaal temmen.
Het uitzicht was prachtig met allemaal rijstvelden en kalksteen gebergte, flink genieten dus.
Op de weg terug ging het gas nog wat verder open, gelukkig was de straat waar het verhuur bedrijfje zat netjes zo konden hun niet alle extra ratels horen die er in de laatste 90 minuten zijn bijgekomen…

Na het eten zijn we in en loungebar beland aan het water erg relaxt hier nog wat bier en cocktails gedronken, niet te wild want morgen volgt weer een volle dag vermaak!

Groetjes,
Ron & Claud

• 09 Oktober 2013 - 17:20

Ella:

Lieve Kids

Fijn om weer wat lezen. Zo te lezen ontbijten jullie iedere dag wel erg lekker Doe wel voorzichtig aub. Hier is alles goed het wordt wel wat kouder maar dat mag ook wel. Geniet maar weer van alle indrukken die jullie op doen. Wij denken aan jullie en gaan jullie wel missen. Heel veel liefs van ons.

• 09 Oktober 2013 - 22:07

Netty Meuldijk:

Lieve Ron en Claud,
    Lezen nog steeds met veel plezier jullie ervaringen, geniet ervan, hier wordt het
    winterjassen weer!
    X van ons.