Een dagje in het water - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Een dagje in het water - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Een dagje in het water

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

06 Oktober 2012 | Indonesië, Gili Trawangan

Vandaag staat er een snorkeltocht op het programma, het eiland staat vol met duikschooltjes maar helaas hebben we geen tijd om een Padi te halen, wellicht toch maar eens over denken want na vandaag kriebelt dat wel een beetje…. We zullen vertellen waarom:

Vanmorgen niet al te vroeg op, we werden “pas” om 10u verwacht bij het verzamelpunt dus we konden gewoon uitslapen. Bikini en zwembroek aan en hup naar de snorkeltocht. Na het verstrekken van de benodigdheden zijn we de boot opgegaan. De eerste stop was ten noorden van Gili Trawangan, hier konden we een beetje inkomen en werden we getrakteerd om heel veel visjes en koraal, helaas door de stroming konden we niet heel lang snorkelen en zijn we na 30min terug aan boord gegaan, op naar het noorden van Gili Meno (een eiland verder) hier zijn we het water ingedoken en vrijwel direct kwamen we een zee schilpadje tegen met een doorsnee van een metertje, wat onwijs gaaf om te zien. De boot voer verder en wij konden achter de gids aan verder snorkelen, vele visjes en koraal gezien, de visjes werden soms zelfs vissen en ze hadden kleuren die je ook verwacht in deze wateren, echt een onwijs gaaf gezicht. Na deze duik zijn we naar Gili Air gevaren om daar te lunchen, we hadden Mie Goreng en uiteraard een Satay Ayam, gewoon omdat het kan en de verschillen te proeven met andere plaatsen. Na de Lunch weer terug de bood op om nog even de snorkelen bij Gili Air waarna we zijn verder gevaren naar het zuiden van Gili Meno, hier lag een wrak die niet al te diep lag en goed te zien was. Tijdens het snorkelen boven het wrak zwommen de duikers onder ons wat een geweldig gezicht was, hier en daar konden we de bubbels die zij achterlieten pakken. Deze duik was de laatste van de dag en in totaal zijn we weer 5 uurtjes bezig geweest, jullie snappen dat de dag dan wel voorbij vliegt. Met vaste grond onder onze voeten direct naar het huisje gegaan om het zoute water eraf te douchen en even lekker te relaxen, helaas laat de WIFI verbinding te wensen over dus contact en bloggen gaat wat lastig.

Vanavond gaan we naar een Italiaans restaurant, even geen Mie of Nasi goreng en Satay, gewoon even wat anders. We hadden een goed tentje gezien en hopelijk voor jullie hebben ze WIFI zodat jullie ook weer op de hoogte zijn….

GRTZXXX From paradise
Ron&Claud

• 07 Oktober 2012 - 10:43

Ella En Arij:

Ha Lieve Kids,

Hier weer even een paar woordjes van ons. Fijn dat jullie weer zulke leuke dagen hebben gehad.
    Het is maar goed dat je bijna ieder dag een verslag schrijft ander ben je de helft vergeten als
    jullie weer terug zijn. Bij ons is alles nog goed.Nu genieten jullie nog fijn want het is weer snel
    voorbij.

Heel veel dikke knuffels can ons

• 07 Oktober 2012 - 19:52

7-10-2012 1946.Hans En Corrie.:

Hoi Claudia en Ron.
    Jeetje alweer voor jullie 2 dagen verder waar blijft de tijd.
    Knap hoor om te duiken,jullie kunnen alles doen wat je graag wilde.
    Bij ons iets later bericht ,want Seb heeft voor het eerst een nachtje gelogeerd geweldig vond hij het.
    Tegen je moeder vertelde hij vanochtend ik ga nog een keer en zo tot 4x intotaal geweldig.
    Vanochtend een boswandeling met hem gemaakt een mooie dag .
    En er waren veel aparte paddestoelen en bomen geweldig vond Seb het.
    Nu voor jullie op naar de dinsdag ,echt goed verder genieten van die laatste dagen.
    Liefs Hans en Corrie