Vroeg op, en door naar Ubud. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Vroeg op, en door naar Ubud. - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Vroeg op, en door naar Ubud.

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

02 Oktober 2012 | Indonesië, Ubud

Onze laatste dag in Lovina Beach is aangebroken, wederom een wekker maar voor een goed doel. Om 6 uur liepen we al richting het strand, helaas gaf de rechter slipper van Ron zich gewonnen na al het gewandel dus op blote voeten verder. Aangekomen op het strand hebben we geholpen de boot te water te laten en zijn we met 2 anderen + kapitein de zee op gegaan. Met ons zijn er nog zo’n 10 bootjes vertrokken en hebben we de zon opkomst een keer vanaf zee meegemaakt.

Uiteraard was het ons hier niet om te doen want zonsopkomsten hebben we intussen een fototoestel vol mee. Nee de wekker ging vroeg omdat we op dolfijnen jacht zijn gegaan (enkelt om te schieten met de bovengenoemde camera).Na een tijd op zee hadden we zelf de moet wel verloren en dachten we flipper niet meer te ontmoeten, onze kapitein bleef maar doorvaren en andere bootjes leken al te zijn afgehaakt. Ineens begon hij te wijzen en jawel, de eerste vinnen kwamen boven water….. wat een WAUW gevoel omdat mee te maken. Het is moeilijk te schatten maar wij gokken dat het een groep is van zo’n 30 tot 40 dolfijnen die een tijdje met ons mee zwom. Een enkele waagde een sprong in de lucht, helaas doen deze flippers dat niet op commando zoals in Harderwjik. Foto’s schieten ging wat lastig omdat het moeilijk te voorspellen was waar ze boven kwamen maar we komen n iet onverrichte zaken thuis, we hebben ze op de plaat en op de film !

In het hotel snel de tassen gepakt, onze bus stond al klaar voor vertrek. De route was uitgestippeld naar Ubud, een plaatsje wat redelijk centraal in Bali ligt. Het is hier zowel modern en hip als on-toeristisch tegelijk, wellicht wat moeilijk te bevatten aan de andere kant van de aardbol maar het is toch echt zo. Winkels zijn redelijk modern maar alles straalt wel de locale sfeer uit… beter als dit kan ik het niet omschrijven.

We hebben een geweldig verblijf gevonden, Raka House, een hostel van 6 kamers (het lijkt alsof we in een tempel verblijven), kamers zijn heerlijk ruim, koel en vooral erg schoon. Meneer Raka lijkt rechtstreeks uit een cartoon te komen, een geweldige vent en uiterst vriendelijk. Ook hebben we een zwembad wat bijna dieper is dan lang maar voldoende om ons in te verkoelen. Na het uitpakken en installeren hebben we de stad verkend en lekker de winkels afgestruind, uiteraard zonder resultaat wat onze Claud mag pas los op Orchard Road in Singapore. Ook de locale eet-drink gelegenheden hebben we natuurlijk gekeurd en hier ook onze eerste Lemper gegeten (heerlijk zoals Opa ze ook wel eens had). ‘S avonds hebben we afgesproken met onze Franse vrienden welke op hun beurt ook weer hadden afgesproken met andere Fransen die zij onderweg hadden ontmoet, het was heerlijk kletsen en reisverhalen uitwisselen)(tevens bleken deze “vreemden” onze buren te zijn bij Raka).

De tijd vliegt voorbij en inmiddels moeten we gaan nadenken over onze laatste dagen op Bali, het eind komt in zicht en gevoelsmatig moeten we ineens zorgvuldiger omgaan met onze tijd, er is nog zoveel te zien, nog zoveel te doen….. en nog maar zo weinig tijd…..

Wij puzzelen nog even verder met de kaart en de LP......

Groetjes
Ron & Claud

• 02 Oktober 2012 - 17:54

Hans En Corrie:

Hallo Claudia en Ron.
    Welterusten voor ons etens tijd.
    Voor jullie gaan de laatste dagen denk best snel voorbij.
    Mooi die dolfijnen maar toch zeker ook wel groot zo dichtbij.
    Nog steeds leuk en interresant om het zo al van jullie te horen wat jullie gedaan hebben.
    Geniet weer verder en slaap weer heerlijk .
    Tot het volgende bericht.