Jakarta verkennen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Jakarta verkennen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Jakarta verkennen

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

23 September 2012 | Indonesië, Batavia

Van echt uitslapen weinig gekomen om half 8 waren we al wakker, maar dat geeft niet des te meer tijd om de stad te verkennen. We zijn richting het Monas monument gegaan, daar bleek het een drukte van jewelste wat tot in de avond zou duren. Een grote happening, muziek, stalletjes en eten. De grootste attractie waren wij wellicht wel, alle ogen leken op ons gericht en iedereen zei ons gedag, ook wilde er een aantal met ons op de foto maar dat werden we al snel zat, we zijn dus snel verder gegaan (vermoedelijk hebben we dubbelgangers in Bollywood ?!) we zijn richting een M-E-G-A moskee gelopen, abnormaal groot dat apparaat. Het zag er allemaal erg rustig uit dus we zijn maar niet binnen gaan kijken.

Na de wandeling hebben we een taxi gepakt, een taxi is uiteindelijk goedkoper dan de afschrijving van onze slippers. Voor jullie idee: een ritje Rotterdam – Amsterdam zou hier maximaal € 12,- kosten. Van zulke prijzen wordt je vanzelf lui natuurlijk. De taxi heeft ons afgezet bij Plaza Indonesia, een groot winkel plaza waar je niet zomaar binnen komt, voor de taxi in de buurt komt bij de ingang wordt de achterbak gecontroleerd, na het uitstappen mogen we eerst nog door detectie poortjes om daarna pas naar binnen te komen. We zijn er nog niet helemaal achter waarom dit hier zo gaat, echte dreiging hebben we totaal niet gemerkt, wellicht hebben ze hier ook wel Melkert banen ?!
In de plaza heerlijk genoten van de airco en wat winkeltjes afgegaan, uiteraard met lege handen terug want in onze backpacks is nog geen extra ruimte ontstaan. Na een Starbucks nog een 2e winkelplaza bezocht, Grand Indonesia, ongeveer 2x zo groot als de eerste. De plaza’s zijn vooral luxe ingericht en je treft voornamelijk winkels als Gucci, Louis Vutton, Prada ect ect. Nadat we volledig waren afgekoeld zijn we teruggelopen naar ons hotel om nog een nacht te boeken.

Einde van de middag hebben we de Kota wijk bezocht, een gebied waar het voor de Nederlanders is begonnen in de VOC tijd, we hebben hier nog een museum bezocht over de geschiedenis wat zich had gevestigd in een pakhuis van de VOC uit 1678. Erg indrukwekkend als je beseft wat onze voorouders allemaal hebben uitgespookt. Met een drankje in het Batavia cafe (eveneens een oud VOC gebouw wat de volledige sfeer had uit de oude jaren, inclusief de muziek) hebben we onze trip voor de volgende dagen uitgestippeld. Na het betalen van de rekening hebben we de taxi genomen naar het Gambir treinstation om onze tickets te boeken naar Yogyakarta, een treinreis van 8 uur over 512km naar het oosten, waar wij morgen aan zullen beginnen.

Wij vinden het trouwens hartstikke leuk om jullie reacties te lezen, wij vinden het ook leuk om te schrijven zo beleven we alles ’s avonds nog keer!

Groetjes
Ron & Claud

• 23 September 2012 - 16:49

Ella En Arij:

Ha Kids,

Jullie komen van het ene avontuur in het andere. Knap dat jullie nog niets gekocht hebben. Doen jullie
    Alstars het nog steeds. We hebben weer genoten van jullie bericht. Voor morgen een goede reis en veel plezier.. Heel veel dikke knuffels en nog gefeliciteerd met oma Sleebosch xxxxxxxxxxxx

• 23 September 2012 - 19:35

Claudia En Ron.:

Hoi Hoi.
    Daar zijn wij ook weer hier regen en jullie verkoeling gezocht,maar beter zo als andersom.
    Weer een gaaf bericht jammer dat je bagage vol is.
    Anders had je misschien wel iets leuks,en hopelijk ook goedkoper als hier wat kunnen kopen.
    Maar jullie slapen weer lekker en wij hebben net gegeten,krom vinden wij dat nog.
    Morgen weer een drukke dag met de trein naar Yogyakarta met de trein.
    Wat een naam zeg die heb ik eerst maar even opgeschreven nog nooit van gehoord.
    Wij vinden het fijn te horen dat je ook iedereen z,n berichten leuk vind,net als wij dat van jullie.
    Nu morgen weer gezond verder en spannend wat je daar weer mee maakt en ziet.
    Echt gaaf,feesten,eten,spannende reizen en de cultuur wij zijn echt trots op jullie.
    Als jullie terug zijn kan je wel allebij reisleiders worden.
    Veel liefs vanuit Maassluisvan ons doei.

• 24 September 2012 - 09:23

Tim Visser:

Ronnus, klinkt goed man..groeten uit Amsterdam!

• 24 September 2012 - 17:48

Claudia En Ron:

Hallo daar ben ik ook weer.
    Ik had je verslag van vandaag net gelezen er ging gelijk een lichtje branden.
    Een kennis van ons had beelden gestuurd van Indonesie.
    Ik gelijk gaan kijken ,en tot mijn verbazing stond er precies op van de Tempel in borobudar.
    Ik zal hem bewaren nu weet ik al in levende beelden met mensen wat jullie gaan zien morgen.
    Geweldig ik ga morgen naar Amsterdam dat zal niet zo vermoeiend zijn als wat jullie gaaan doen en zien.
    Verder vertel ik niets maar weer genieten van alles gr .
    Hans en Corrie

• 26 September 2012 - 21:08

Hans En Corrie:

Hallo Allebij.
    In diepe rust net als Hans die moet zo als jullie tijd nu morgen om 4 uur op.
    Hij gaat naar Hardewijk jammer hij kan dan geen paling mee brengen.
    Weer een mooie reis gehad en de tempels ook gehad.
    Wat een lieve bevolking hier zouden ze je laten staan,dit zouden wij hier ook wel willen.
    Geniet morgrn maar weer van een relex dag en de verderen nieuwe dingen die je ziet.
    Lekker slapen nu voor jullie