Verslaggeving uit Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Verslaggeving uit Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Verslaggeving uit Singapore

Door: Ron & Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

09 Januari 2010 | Singapore, Singapore

Zo vandaag weer een nieuwe dag, dit keer met wekker maar meer om er zeker van te zijn dat we onze vlucht niet missen. We waren op tijd wakker en hebben ons snel opgefrist en nog sneller hebben we de tas ingepakt zodat we nog even een ontbijtje buiten de deur konden scoren, ik zal de naam maar niet noemen hier maar het begint met een S*.

Terug in het hotel hebben we MR WONG nog maar even gebeld of hij ons niet vergeten was, hij wist nog precies wie we waren maar hij had zelf een ritje en zou zijn beste vriend MR ALI wel even sturen om ons naar het vliegveld te brengen. Om 12 uur nog geen MR ALI dus direct de straat op voor een teksi. We kwamen een andere chauffeur tegen die ons wel naar de LCCT terminal van de luchthaven zou brengen, ja we hebben geleerd van de vorige keer de fout om bij de verkeerde terminal te staan maak je geen twee keer. De rit naar de luchthaven duurde een uurtje en we hadden een leuk gesprek met de chauffeur, over hoe duur levensonderhoud in Maleisië is toen we vlakbij het circuit van Sepang kwamen vertelde de beste man ons dat kaartjes voor de F1 en MotoGP tussen de 6 en 10 euro kosten en dat de MotoGP op 10-10-2010 in Sepang zou zijn en dat hij een groot fan was van Stoner, jullie begrijpen hij werd een nog grotere vriend van ons. Aangekomen op LCCT hebben we direct ingecheckt en de bagage afgeven waarna we nog lekker konden rondwandelen. De vlucht vertrok een half uurtje later dan gepland maar we zijn veilig aangekomen in SIN wat natuurlijk het allerbelangrijkste is.

We hadden 50min de tijd (de duur van onze vlucht) om in de LP uit te zoeken waar we konden slapen. We hadden van Jeroen al wat tips gekregen maarja, Singapore is iets groter dan Maassluis / Vlaardingen. Het was dus even uitvogelen hoe wat waar. Uiteindelijk hebben we de city train gepakt naar het centrum van SIN waar we na een aantal GEEN PLAATS / TE DUUR hotelletjes zijn gestrand in het Madras Hotel in Little India. Een klein hotel maar het voldoet aan onze eisen. Uit de jungle hadden we heel wat wasgoed wat we gelukkig beneden in het hotel konden wassen dus daar waren we maar gelijk aan begonnen, hadden we dat alvast gehad. Na de was opgehaald te hebben kwam de grootste uitdaging….. nu moet het nog drogen….. Al 2 weken lopen we rond met Ductape in de tas en nu kwam het dan eindelijk van pas… Met wat Mcguyver skills die ik in mijn jeugd achter de televisie heb opgedaan heb ik met Ductape een waslijn gecreëerd en het werkt perfect. Na de was te hebben opgehangen hebben we ons klaar gemaakt om de buurt te verkennen en een hapje te gaan eten, helaas werkt dit hotel met een stroomstop wanneer je je kamer verlaat (Je hebt de kamersleutel nodig voor stroom in de kamer) dit wilde we natuurlijk niet ivm de airco en drogende kleding. En ja daar komt de Ductape, Mcguyver skills en mijn broeksriem van pas…. Met wat knutselen het contact vastgezet en we konden gaan eten. Na onze buikjes te hebben volgegeten bij Swensens (smerig lekker) zijn we op naar het hotel gegaan. De kleding begon al aardig op te drogen en we hebben nog kunnen Skypen met de ouders wat natuurlijk even snel maar fijn bijpraten was.

Vanavond lekker slapen en morgen lekker uitslapen… we gaan lekker onze uurtjes wekkeren inhalen. Morgen heerlijk de stad verkennen en s’avonds een happie met Jeroen doen, dat zal heerlijk bijkletsen worden en alle ins en outs van SIN te horen krijgen.

Tot de volgende blog

Liefs
Ron en Claud

Foto’s

• 09 Januari 2010 - 16:48

Tijn:

Mcguyver is er niks bij, lekker inventief hoor ;)

• 10 Januari 2010 - 11:40

Samantha:

Waar je ducktape wel niet voor kan gebruiken ;)

• 10 Januari 2010 - 18:37

Corrieenhans@caiway.:

Hoi Claudia en Ron .
    Jullie moeten na deze vakantie vast nog vier weken bij komen.
    Een ding is zeker je weet na deze leuke vakantie hoe luxe alles thuis en bij Ron thuis is.
    Groetjes Corrie en Hans