Jungle tour - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Jungle tour - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Jungle tour

Door: Ron & Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

07 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve mensen, allereerst willen we jullie bedanken voor alle lieve berichtjes die jullie per mail en in de blog aan ons achterlaten. We vinden het erg leuk om te zien hoe jullie ons op de voet volgen.

Vandaag wederom de wekker, jeetje wat hebben we dat ding veel gehoord de laatste dagen en elke keer om 07:00 uur… niet slecht toch voor een vakantie (kuch kuch). Vandaag hebben we 3 tours op het programma staan, dit zijn tevens de tours die ons het leukste leken en waarbij we alle facetten zien van deze omgeving. Om 08:00 zaten we aan het ontbijt, dit keer lekker simpel maar genoeg voldoening, een mens heeft maar weinig nodig en alles wat we meer hebben is luxe. Om 08:30 was het zover Jungle tracking met een canopy walk. We werden met een bootje stroomopwaarts gebracht waar het allemaal zou beginnen. Daar aangekomen was het vooral klimmen, in totaal moesten we 2km lopen en alles was omhoog !!! We hadden het niet verwacht maar het viel ons alles mee. Bovenop de berg waren er 2 uitkijk punten die een mooi uitzicht gaven over het gebied waar we uiteraard de nodige foto’s hebben gemaakt. Terug moesten we middels dezelfde route, makkelijker omdat het naar beneden is, moeilijker omdat je je steeds moest laten vallen naar de volgende stap, moeder natuur heeft natuurlijk geen rekening gehouden met ons dus we moesten ons redden met de bomen en wortels die voor ons een soort trap vormden. Halverwege kwamen we terecht bij de Canopy Walk, dit is een loopbrug tussen de bomen, een route van meer dan 500m op 60m hoogte! Het was erg wiebelig maar wel avontuurlijk! Toen we terug bij het hotel waren konden we gelijk douchen, we waren doordrongen van het zweet. We zijn natuurlijk geen doorgewinterde berggeiten….

S’middags hebben we even lekker gegeten op een van de vlonder restaurantjes, uiteraard rijst en noodles want meer kennen ze hier niet. Daarna zijn we het internet cafe ingedoken, helaas hier geen WIFI dus het was niet anders. We hebben onze tickets geboekt naar Singapore waar we over 2 dagen heen vliegen vanaf Kuala Lumpur. Na ons buikje te hebben volgegeten en de tickets geregeld zijn, zijn we een Rapid shooting gaan doen, een tocht met de lokale bootjes stroomopwaarts door de stroomversnellingen heen. Ze hebben ons al gewaarschuwd dat we erg nat zouden worden dus daar hebben we ons dan ook op gekleed. De boottocht duurde ongeveer 30minuten en in de stroomversnellingen gaf de bootsman flinke slingers aan het roer waardoor we allemaal tot in de poriën nat waren, heerlijke koude douche bij het warme weer. Iedereen vond het fantastisch en kon er geen genoeg van krijgen. We hadden een stop in een dorpje van de Orang asli, hier kregen we uitleg hoe de mensen leefden, het was erg interessant om te zien maar tevens ongeloof waardig… ze lieten zien hoe ze vuur maakten met materiaal uit het woud maar staken wel hun sigaret op met een aansteker ?!?! Afijn de waarheid zal wel in het midden liggen maar het was wel leuk om te zien. Toen we eenmaal een beetje opgedroogd waren mochten we weer het bootje in voor het laatste stuk Rapid shooting dus tja….. nat het hotel in.

Vanavond een ander vlonder restaurant geprobeerd, het was niet heel spannend dit keer…. Rijst WHAT ELSE… Voor het avond programma hadden we gekozen voor de Night safari. We werden opgehaald door een 4wd waar we een plaatsje hadden achterin de bak, niet echt comfortabel zou je denken maar we zaten prima, er zaten zelfs mensen op het dak dus we hadden het zo slecht nog niet. Dit rit ging heel langzaam door de palm plantages heen, en gids op het dak had een grote schijnwerper waarmee hij zocht naar wilde dieren. We hadden volgens de gids een goede avond want we zijn heel wat dieren tegengekomen. Civet-cat, buffels, lemming, uil, zwijn, muis achtige vogels en tot slot een 3,5m Python. We hebben het erg naar ons zin gehad en het was een leuke ervaring.

Zoals jullie begrijpen zijn we helemaal gaar van onze drukke dag maar het was de moeite waard !!! Morgen weer vroeg op voor ons vertrek naar Kuala Lumpur om een dag later door te vliegen naar Singapore.

Tot blogs
Ron en Claud

Foto’s

• 08 Januari 2010 - 15:46

Tijn:

Drukke dag maar wel leuke foto's

• 09 Januari 2010 - 09:00

Samantha:

Leuke foto's weer !

• 10 Januari 2010 - 13:07

Corrieenhans@caiway.:

Hallo Ron en Claudia wij hadden even geen tijd om terug te mailen,maar we lezen wel alles geweldig nog steeds.Deze dag ook mooi en ook de safari.Groetjes Hans en Corrie