Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Ron & Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

04 Januari 2010 | Maleisië, Tanah Rata

Vandaag de dag begonnen met een vroege wekker want de bus richting de Cameron Highlands moest nog geregeld worden! Snel een douche gepakt en nog even lekker ontbeten vervolgens de tassen ingepakt en dit ging weer beter en er was zelfs ruimte over waardoor we twijfelden of we alles wel ingepakt hadden.

Na het uitchecken zijn we richting de haven gelopen waar de busterminal is en hier zouden we de bus pakken richting Ipoh. Zoals ik al zei zouden…. Dit liep net even wat anders we moesten op een andere busterminal zijn dan waar we stonden. We wisten dat er 2 terminals waren maar gokte dat het deze wel zou zijn, deze hadden we gisteren al gezien tijdens de lokale busrit, helaas fout gegokt. Snel maar een taxi gepakt naar de andere terminal en daar een ticket geregeld voor de bus die direct naar de Cameron Highlands zou gaan, hier hadden we niet op gerekend dus dat was wel weer mooi meegenomen, enige nadeel was wel dat de bus pas om 2 uur zou vertrekken, kijkend op onze horloges zagen we dat het pas 10 uur was, dit zou nog een lange zit worden.

De tijd een beetje gedood met een boekje lezen, internet afstruinen want er was weer gratis WIFI, eten zien te vinden en met een beetje hangen op de bankjes. Om half 2 kregen we te horen dat de bus er was dus we konden de tassen in de bus kwijt en zijn er zelf ook maar gelijk in gaan zitten gezien de bus heerlijk de airco aan had staan.

Het was een lange busrit, bij elkaar hebben we er 4,5 uur gezeten maar wel we hebben een hoop gezien en dat is ook wat waard. Vanaf de laatste stop in Ipoh tot eindbestemming liep de weg dwars door de bergen, wat zou ik deze weg graag met de DUC gedaan hebben zeg, heerlijke klimmen en dalen en dan nog maar te zwijgen over de bochten…… oohhh de bochten…. De bus had moeite met sommige klims, regelmatig moest de chauffeur het eerste verzet kiezen om de bus boven te krijgen. De hoogte van Cameron Highlands varieert tussen de 770m en de 1308m op een gegeven moment keken we boven de wolken uit en dat is toch een erg mooi gezicht. In de bergen doen ze veel aan tuinbouw waarvan thee en aardbeien de belangrijkste zijn, wonderbaarlijk hoe ze hier de “kassen” op de bergwanden hebben gekregen.

Na een kleine tankstop voor de bus (250 ringgit voor 147 liter) kwamen we aan op onze eind bestemming; het plaatsje Tanah Rata…. Het hotel hadden we al gevonden in de LP en toevallig stond er een busje klaar om ons er kostenloos heen te brengen. Het is een omgebouwde villa met verschillende kamers, Claud bleef even beneden wachten en Ron ging de kamers bezichtigen, na 3tal kamers en wat onderhandelingen was het rond en hebben we een slaapplek in HILL VIEW HOTEL.

Het hotel kent een laundry service dus de was direct ingeleverd, je weet tenslotte nooit wanneer de eerst volgende kans zich weer aanbiedt. Het hotel maakt ook reclame voor diverse trips waarvan er een interessante bij zit voor ons die we morgen om 08:45 zullen beginnen, uiteraard krijgen jullie daar morgen weer verslag van.

Liefs
Ron en Claud

Foto’s

• 04 Januari 2010 - 18:28

Corrieenhans@caiway.:

Hallo allebij.
    Het is bij jullie 1230uur,s,middags wat een verschil he hier is het zo donker Het zou vriezen dat is wel wat ,maar nu regent,en sneeuwt het.
    Groetjes Corrie en Hans.

• 06 Januari 2010 - 19:02

Jordi:

Claudje, Je hebt toch wel thee voor me gekocht he! :P