Ooeh we're driving on the lefthand side !!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu Ooeh we're driving on the lefthand side !!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ron en Claudia - WaarBenJij.nu

Ooeh we're driving on the lefthand side !!!

Door: Ron & Claudia

Blijf op de hoogte en volg Ron en Claudia

01 Januari 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Allereerst wil ik het woord richten tot onze motorvrienden: Vandaag een 125cc motorscooter gehuurd om het eiland Pulau Langkawi te verkennen. Hij was rood en jullie weten: ROOD IS SNELLER…
het was wel even wennen wat de schokbrekers waren niet helemaal top en de remmen waren niet zo goed als de full floaters van Brembo die ik gewend ben op mijn DUC. We hebben ongeveer 120km gereden en het hele eiland gezien. De eerste rit ging naar het westen van het eiland, daar bevind zich een kabelbaan naar het hoogste punt van het eiland. Daar aangekomen onze stalen paard geparkeerd en de kabelbaan in om naar hoogte getakeld te worden, daar nog wat trappen op en af (pfff dan valt de 11e verdieping op de Luxemburgweg nog mee) en daar waren we dan. 700 m. boven zeeniveau met een utizicht die je alleen van plaatjes en films kent. We hebben aardig wat foto’s gemaakt als bewijs voor het thuisfront en zelfs iemand gecharterd om een foto van ons samen te maken, daar waar we onze moeders zo blij mee maken.
Na de gondelrit zijn we naar ons stalen paard gelopen waar ons een verrassing wachtte…. Een vreemde helm op ons scootertje ?!?!? we maakte de buddy open en er lag vervolgens een grijs vest in ?!?!? heel raar wat het was toch echt ONS rooie raketje…..

Al zingend (oooeeehhhh we’re driving on the lefthand side) zijn we naar het noorden van het eiland gereden. Daar kwamen we een mooie baai tegen en hebben we een happie gegeten. In die baai zat een resort zo mooi…. Maar toch zijn we erover uit dat dat niets voor ons is… 3 weken op een en dezelfde plek is niet ons ding.
Ons buikje vol van de Mee goreng en de Zoet zure kip stoof kook frituur stampootje zijn we weer op ons paard gestapt…. Ooeeehhhh we’re driving on the lefthand side…. Iets wat je dus af en toe vergeet wanneer je weer opstapt, het rechtsrijden zit er zo ingebakken dat krijg je er niet in één dag uit. Zonder brokken een heel eind getuft naar Kuah, dit plaatsje wordt gezien als de hoofdstad van het eiland, hier vandaan vertrekken ook de boten naar het vaste land. Kuah is voorzien van een Mcdonalds waar we kozen hebben voor een Properity burger, twister fries en een cola, Eenmaal de bestelling in handen aan een tafel gaan zitten en onze burger uitgepakt, er kwam een wat “peperige” lucht af maargoed dat kan…. De eerste hap, we keken elkaar aan en de tranen schoten in onze ogen !!! OOOAAHHH BLUSSEN !!!!!!!! de cola was dus snel op, als ik jullie een tip moet geven over eten in deze streek…. Vermijd alles wat rood is, al ziet het er nog zo onschuldig en/of klein uit en neem nooit een properity burger bij de Mcdonalds van Kuah. (Tijn: Die pinda’s van jou bestempel ik vanaf nu…….ZOET).

Vanaf Kuah hebben we de route terug gestippeld naar ons hotel, eerst nog even aftanken natuurlijk…. Een rip uit ons lijf natuurlijk. Ze hebben hier Petronas Normal Petrol (vergelijkbaar met de Euro95) en het kost………wel……….slik……….schaamrood……omgerekend…… 0,36 cent de liter. (Wakker worden Nederland met omroep Ron & Claud. We worden belazerd door de regering niet normaal). Na het aftanken de scooter netjes teruggebracht en Aftersun ingeslagen, hier en daar waren verbranden huidcellen waarneembaar dus die moeten we vanavond even verzorgen.

Teruggekomen bij ons hotel was helaas de was nog niet klaar (Grote wasjes, kleine wasjes, het duurt hier zowiezo te lang) maargoed we hebben wel een kamer voor morgennacht, want vanavond zou onze laatste geweest zijn, dus voor de duidelijkheid, we blijven nog 2 nachten in Langkapuri Inn.

Kamer bijgeboekt, boodschappen in huis….. tijd voor het strand !!! Uiteraard naar ons vertrouwde plekkie in de achtertuin; YELLOW CAFE. Eerst lekker in de zee gezwommen om daarna van het lokale bier te genieten. Tigerbeer bevalt ons goed en kost hier 5 ringgit (1 euro) voor een pull. Met hippe muziek op de achtergrond en laptop op schoot even lekker bijkomen van onze eiland verkenning, nog op skype kunnen kletsen met Nico en op MSN kwamen MIKE-VLD en SANDRA (tijgertje) nog tegen. De weersberichten uit Nederland stemmen ons nog gelukkiger nu we lekker met zwemkleding, biertje, zonsondergang zitten.

Voor de viering van het oud/nieuwe jaar hebben we ons opgefrist. Na het douchen en omkleden hadden we lopend buffet bij ons YELLOW CAFE, daarna nog lekker bier en cocktails genoten en gebabbeld met locals en andere reizigers. Het wachten is normaal op klokslag 12 uur maar hier loopt iedereen met imitatie horloges dus jullie raden het al…… het begon 23:40 tot 0:30….
We hebben ons rijkelijk vermaakt om de lokale bevolking waarvan er een aantal ladderzat waren, combinatie volle maan en springtij maakt het strand erg klein waarop de kans erg groot was dat een of andere laveloze in het water belandde.

Na ONZE jaarwisseling even geprobeerd te skypen met de ouders, helaas was de verbinding erg slecht, we maken het blog incl. foto’s dus af en kruipen dan lekker ons bedje in.
Mochten we jullie niet meer spreken, alvast een hele goede en veilige jaarwisseling en een gelukkig, gezond en liefdevol 2010.

Liefs
Ron & Claud

Foto’s

• 01 Januari 2010 - 09:52

Tijn:

Jullie ook de beste wensen, weer mooie foto's en een mooi verhaal. :D

• 01 Januari 2010 - 11:28

San:

jullie ook de beste wensen en een gelukkig nieuwe jaar en zo te zien is het jaar al top begonen voor jullie
    dus geniet er nog lekker van

• 01 Januari 2010 - 11:46

Remco:

Jullie ook de beste wensen en een goed, gezond en mooi 2010

• 01 Januari 2010 - 11:47

Jennifer:

Jullie ook de beste wensen.

• 01 Januari 2010 - 12:27

Samantha:

Jullie ook een gezond&gelukkig&spetterend 2010 toegewenst!

mooi foto's!

liefs Samantha

• 01 Januari 2010 - 13:09

Boskertjes:

Een heel gelukkig en voor al gezond nieuwejaar wensen wij jullie toe xxxx